SELAMAT DATANG ..DAN ..TERIMA KASIH



Isnin, 24 Mei 2010

Sekitar Sambutan Hari Guru 2010 SKKG.KEDA....




KAMI GURU MALAYSIA.......












Ta....da...Pentas kami dah siap.....





Pos....sebelum hias pentas.....nak sambut Hari Guru 2010.... Sebelum
ni kami ada acara masak-memasak untuk jamuan....dan juga gotong-royong dengan murid-murid......nak bagi suasana yang ceria semasa sambutan.....

video
























PERJALANAN PULANG DARI LASOR...2005

PERJALANAN YANG MENYERONOKAN......TAKUT...LETIH SEMUA ADA
TAPI BEST....DAH BEST TU REDAH JE.......MEMANG BEST SEBAB JUMPA
MACAM-MACAM .......

Rabu, 19 Mei 2010

Salam Perpisahan.....



Salam akhir .....


salam yang teristemewa.....

bersamanya ku mohon keampunan......




video

Kamilah Penyambung Warisan......


Ahad 16 Mei 2010...Sambutan Hari Guru Di SK Kg Keda.........


Aku bukanlah seorang perwira


gagah menghunus senjata..


Namun hati rela berjuang


Walau dengan cara sendiri


Demi cinta ini...









video

PIALAKU PENUH AIR MATA......


Dia ambil dari jiwaku kehendak untuk hidup

Tamannya adalah hanya bayangan

Dibawah bunga rosnya ada ular

Didasar tasiknya.....

Tiada apa-apa kecuali ...mutiara buruk

dari lautan....


Gambar yang indah telah dirosakkan oleh berusmu

Hatiku menangis...meratap kerana kosongnya PIALAku..

Tali muzikku tidak tentu arah

Aku diikat dengan urat buanga ros

Aku dilukakan oleh bayu...

Aku menjadi mabuk dan mengemis....

mencuri rupa keindahan dari kekisi

Dukacita....kesedihan ....tercedera....

Disepak hampir mati oleh PENJAGA

Terbuang seperti buluh oleh KEDUKAAN...

Tanpa nilai..harapan dan matlamat...

.........Aku bagaikan patung yang tidak siap

Tidak diingini....tidak berguna....tidak BERNILAI....

Sabtu, 15 Mei 2010

MPTI 85/87 Dalam Kenangan...

Bermulanya disini.........Dulu..kini dan selamanya.....
video

Sabtu, 8 Mei 2010

BICARA HATI......


betapa indahnya ciptaan tuhan ...
betapa nikmatnya udara...
betapa kita mesti bersyukur...
atas segala nikmat itu......
Ya ALLAH, apa sahaja nikmat yang aku dapat
waktu pagi dan siang daripada sesiapa
makhluk-MU,maka sebenarnya daripada ENGKAU jua...
Pujian dan kesyukuranku untuk-MU........
Aku mengaku segala nikmat-MU kepadaku
dan aku mengaku segala dosaku pada-MU
Tiada yang dapat mengampunkan aku kecuali...
ENGKAU , ya ALLAH......
ya,ALLAH, ampunkanlah dosa-dosaku,
kesalahan-kesalahanku dan
segala sesuatu yang melampaui batas....amin

Rabu, 5 Mei 2010

AKU DAN ALAM..........


Gunung.........
Apabila gunung hilang dirinya,
ia jadi pasir
dan meragut laut mengalun atasnya.
Ombak.....
selagi ia ombak atas laut
ia penonggang diatas belakang laut.
Cahaya......
menukar diri dalam mata
dan bergerak mundar-mandir mencari keindahan.
Rumput.......
Apabila rumput mendapat jalan tumbuh dirinya,
Aspirasinya memecahkan dada tanaman.
Lilin.......
Lilinpun akan menjeritkan dirinya
Dan membina dirinya dari zarah...
kemudian........
ia mencairkan dirinya....
DAN...lari dari dirinya
Hingga.....akhirnya ia menitis seperti menangis...

"JIKA TEPI BERLIAN ITU TAHAN DIRINYA
IA TAK AKAN LUKA...
APABILA HIDUP MENGUMPULKAN KEKUATAN DIRI
SUNGAI HIDUP MEMBESAR MENJADI LAUTAN"

Isnin, 3 Mei 2010

Sekadar Renungan Buat Hati-Hati Yang Sendu


Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan abapila ia mengiringi
Demi siang hari apabila menampakkan diri
Demi malam apabila ia menutupi
Demi langit dan seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya
ALLAH mengilhamkan sukma kefasikan dan ketakwaan
Beruntunglah mereka yang menyucikannya dan
merugilah mereka yang mengotorinya.
(as-Syams:1-9)
Lidahku kelu memanggil nama-Mu,ya ALLAH. Bimbinglah
ucapanku untuk bermohon dan bermunajat pada MU.....
Ya ALLAH,ENGKAU yang menundukkan matahari dan bulan.
ENGKAU yang mengedarkan galaksi-galaksi, ENGKAU yang
mengatur segala urusan.
Ya ALLAH,segala keagungan hanyalah milik MU.
Engkau pemilik kehidupan dan kematian.
Kumohon petunjuk MU. Kumohon bimbingan MU.
Ya ALLAH yang memberi rezeki, ENGKAU turunkan air ke
muka bumi hingga kudapat minum dan ENGKAU tumbuhkan tumbuh-
tumbuhan di muka bumi hingga kudapat makan.
Ya Allah, ENGKAUlah sandaran hidupku. Dengan segala keredahan hati
aku memohon keampunan dan petunjuk Mu
Agar aku sentiasa berada dalam keredaan-MU...
Aku tahu ENGKAU melihatku meskipun mata ku tidak
mampu melihat MU.Aku tahu ENGKAU mendengar meski aku
tidak mampu mendengar MU...
Hanya kepada MU aku memohon dan meminta perlindungan
Berilah aku kekuatan untuk mengharungi hidup ini
dan matikan aku dalam iman....
Ya ILLAHI RABBI, jangan biarkan aku mencintai dunia
melebihi cinta ku pada MU dan jangan biarkan aku mencintai
diriku melebihi cintaku pada MU.Ya ALLAH ,ampunkanlah segala
dosa-dosaku. Maafkan kejahilan hamba-MU.Ku sering melanggar
suruhan MU sama ada sedar atau tidak.

Sabtu, 1 Mei 2010

Andai dapat ku Putar waktu itu....


ku biarkan duka hati

ku pinggirkan sayu yang menyelubungi jiwaku

Andai dapat ku cari damai yang abadi...

Andai ditakdirkan pertemuan adalah perpisahan

Hadapi kenyataan dengan berani

Tabah menghadapi apa juga

Semoga ada titik nokhtanya.......

Jika ditakdirkan betemu....

Semuanya suratan ilahi...hadapi kenyataan

Biar apapun terjadi.....Tabahlah hati.....

Andai dapat kuminta....

Janganlah kau pergi........

Demi sebuah kenyataan yang menyakitkan...

AKU YANG TAK BERDAYA BERSERAH KEPADANYA.......

ANDAI KU PUNYA WAKTU..

INGIN KU ULANG SAAT INDAH BERSAMAMU........

ANDAI ADA RUANG UNTUK KU...
izinkan ku menumpang.......
sekadar dipinggiran........

Takdir Cinta



Kututup mataku dari semua pandanganku


Bila melihat matamu ku yakin ada cinta


ketulusan hati yang mengalir lembut




Penguasa alam tolonglah pegangi aku


biarku tak jatuh pada sumur dosa


yang terkutuk dan menyesatkan cintaku


anadaikan ku bisa lebih adil pada cinta kau dan dia


aku bukan nabi yang bisa sempurna


ku tak luput dari dosa


biarlah ku hidup seperti ini


takdir cinta harus begini


ada kau dan dia bukan ku yang mahu


Oh tuhan tuntunlah hati ku........

-rossa-