SELAMAT DATANG ..DAN ..TERIMA KASIH



Isnin, 3 Mei 2010

Sekadar Renungan Buat Hati-Hati Yang Sendu


Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan abapila ia mengiringi
Demi siang hari apabila menampakkan diri
Demi malam apabila ia menutupi
Demi langit dan seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya
ALLAH mengilhamkan sukma kefasikan dan ketakwaan
Beruntunglah mereka yang menyucikannya dan
merugilah mereka yang mengotorinya.
(as-Syams:1-9)
Lidahku kelu memanggil nama-Mu,ya ALLAH. Bimbinglah
ucapanku untuk bermohon dan bermunajat pada MU.....
Ya ALLAH,ENGKAU yang menundukkan matahari dan bulan.
ENGKAU yang mengedarkan galaksi-galaksi, ENGKAU yang
mengatur segala urusan.
Ya ALLAH,segala keagungan hanyalah milik MU.
Engkau pemilik kehidupan dan kematian.
Kumohon petunjuk MU. Kumohon bimbingan MU.
Ya ALLAH yang memberi rezeki, ENGKAU turunkan air ke
muka bumi hingga kudapat minum dan ENGKAU tumbuhkan tumbuh-
tumbuhan di muka bumi hingga kudapat makan.
Ya Allah, ENGKAUlah sandaran hidupku. Dengan segala keredahan hati
aku memohon keampunan dan petunjuk Mu
Agar aku sentiasa berada dalam keredaan-MU...
Aku tahu ENGKAU melihatku meskipun mata ku tidak
mampu melihat MU.Aku tahu ENGKAU mendengar meski aku
tidak mampu mendengar MU...
Hanya kepada MU aku memohon dan meminta perlindungan
Berilah aku kekuatan untuk mengharungi hidup ini
dan matikan aku dalam iman....
Ya ILLAHI RABBI, jangan biarkan aku mencintai dunia
melebihi cinta ku pada MU dan jangan biarkan aku mencintai
diriku melebihi cintaku pada MU.Ya ALLAH ,ampunkanlah segala
dosa-dosaku. Maafkan kejahilan hamba-MU.Ku sering melanggar
suruhan MU sama ada sedar atau tidak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan