SELAMAT DATANG ..DAN ..TERIMA KASIH



Selasa, 12 Oktober 2010

Coretan Hati.....sebuah diari kehidupan...


Hidup tidak selalunya indah, laut tidak selalunya tenang dan hari tidak selalunya cerah. Namun susahnya hidup, geloranya laut dan mendungnya hari bukanlah pencacat sebuah diari kehidupan. Setiap yang berlaku dan apa yang kita lalui itu ada hikmahnya. Ada cerita di sebaliknya. Kita perlu bersedia menghadapinya dan mencari maknanya supaya kita sentiasa ingat kepada Yang Maha Kuasa.
Perlu kita sedar dan yakin dalam apa juga situasi, Allah s.w.t sentiasa bersama kita. Hanya kita sendiri yang seringkali menghindarkan diri dan alpa daripada Allah s.w.t. Mungkin ada masanya kita terleka dengan sepoi angin bahagia dunia yang sementara. Atau mungkin kita berada di puncak kebimbingan yang sangat hampir dengan gunung kegagalan dan kekeciwaan. Ini yang selalu membuat kita jauh dari Allah s.wt dan dilanda kesedihan.
Terlalu bahagia atau terlalu senang akan membuat kita mudah terlena,terlalu sedih juga akan membuat kita mudah terbabas ke lorong suram.
Oleh itu hiburkanlah hati, tenangkanlah fikiran. Warnai hidup ini dengan bunga-bunga senyuman, dinginkanlah hati dengan salju ketabahan, wangikanlah suasana dengan renjisan kesabaran dn indahkanlah lagi dengan sentuhan keimanan. Hidup ini akan lebih bermakna dan diri kita akan lebih berharga. Pasti usia yang berlalu setiap saat tidak sia-sia.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan