SELAMAT DATANG ..DAN ..TERIMA KASIH



Isnin, 19 April 2010

Untuk Kesuma......


hari ini saya rasa sayu...sedih...sunyi...dan boring sangat.....Rasanya hari ini saya banyak sangat baung masa...saya ingat kampong..ingat rumah kampong...ingat zaman kecik-kecik....zaman sekolah..zaman yang pada saya tak dapat saya gamit kembali......Andai dapat saya putar kembali....alangkah bahagianya....rasanya kalau dapat saya minta dengan Tuhan ....saya nak kembali ke zaman itu... Kalaulah saya boleh cipta masa tu....Saya akan ciptanya.....Rasanya hanya dalam mimpi....segalanya dah hilang... andai saya kembali ke tempat yang saya kehilang itu...tak pasti semuanya saya akan temui kembali.....

Andai saya di beri pilihan ....saya akan terus mencari..... tapi apa yang saya cari....bukan kepastian ....tapi hakikatnya apa yang saya cari tak mungkin saya miliki.....Kejam......Saya terkisah diantara cerita yang sangat rumit.....Mujurlah saya masih ada DIA..... hanya DIA tempat saya kini......Maaf ...Kalau saya tak sempurna.....tuhan ku.....Maaf dan ampunkan aku ...tika ku bersujud....Amin....

Kini aku ingin akhiri semua....aku perlukan yang baru....untuk hidup baru ku....Aku mesti berani menghadapi apa jua.......Tapi aku takut untuk berjanji walau pada diri sendiri.....


Aku perlukan ketenangan dan .....setelah bertahun lama dikaburkan oleh arus masa.....
..... aku akan buktikan......untukmu...nama yang telah terukir tak akan ku padam...biar jauh dari pandangan ia akan tetap permai.......Aku takut kembali ke tempat sendiri......Wahai diri dengarlah....kuatkan semangat........aku boleh..........setelah begitu banyak pengorbanan dan masa yang aku berikan aku tak akan persiakan....Hidup mesti berani.......selagi ia berada dilandasan yang benar......Harapan Hatiku ingin hidup bahagia.......aku tak mahu diluka lagi.........


'I Plan my Work And I Work My Plan'

Sekali jatuh, tak bangun-kalah.Sepuluh kali jatuh, sepuluh kali bangun-tak kalah.
Setiap orang pernah jatuh, Hanya mereka yang bangun dan terus bangun selepas
setiap kali jatuh akhirnya akan menjadi juara........Walau saya tahu dalam senyum ini ada tangisan ,tangisan seorang insan terluka.... dalam jiwa ini ada pilu.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan